9.SINIF DİL ve ANLATIM ADA YAYINLARI CEVAPLARI SAYFA 51

SAYFA 51 1.ETKİNLİK:  a) Okuduğunuz metnin ilk iki cümlesini tahtaya yazınız.Kelimelerdeki ünlüleri özelliklerine göre (düz-yuvarlak, kalın-ince, dar-geniş) belirleyiniz. 

O gün İstanbul'da kalsam bile hiçbir iş yapamayacaktım. 

O > yuvarlak, kalın, geniş 
ü > yuvarlak,ince, dar 
İ > düz, ince, dar 
a> düz, kalın, geniş
u> yuvarlak, kalın, dar 
e > düz, ince, geniş  
ı > düz, kalın, dar 

2.cümle : Müthiş acı anlatılmaz bir sinir nöbeti yine beni kıvrandırıyordu. 

ö > yuvarlak, ince, geniş 

b) Metindeki yumuşak ünsüzler: 

n, d, y, g, z, l, r, v,c , b, ğ ,m,

SERT ÜNSÜZLER : FSTKŞHP (FıSTıKÇı ŞaHaP diye aklınızda tutabilirsiniz...) 

Süreksiz sert ünsüzler: p, ç,t, k 
Sürekli sert ünsüzler s, ş, h, f

9.SINIF DİL ve ANLATIM ADA YAYINLARI CEVAPLARI SAYFA 51 2. Etkinlik


Paylaş

0 Yorum var "9.SINIF DİL ve ANLATIM ADA YAYINLARI CEVAPLARI SAYFA 51"

Yorum Gönder